Am desfacut si eu. Acolo la wormshaft in partea de jos au pus o mizerie de bucata de metal. Ar merge un rulment acolo dar foarte ingust. Iar fix in capat ar merge cred, in locul bucsei de plastic, 2 rulmenti de 2.5. Ei se vor sustine intr-o proeminenta de plastic a coltului din spate al mulinetei, cel fixat pe exterior de un surubel mic. Comparand cu o ultegra de generatie mai veche, xsc spre exemplu, mai sunt ceva imbunatatiri in afara de cele enumerate, la rotor mai este o saiba/inel metalic sub el chiar daca il face mai greu cu 2 grame. Fusta are acum 4 laturi, mai stabila. Tamburul e o idee mai lung in partea de jos, firul intra oleaca .ai greu sub tambur. Il scoti si mai usor. In interior, din pacate, la partea de wormshaft, mi se pare un sistem mai slab ca fiabilitate, sunt niste solutii tehnice care nu prea le-am inteles. De asemenea, la wormshaft, axele care sustin piesa culisanta de pe wormshaft sunt dispuse un pic diferit, respectiv axa cea subtire e dispusa altfel in corpul carcasei. Un alt minus, tot ca si comparatie cu vechile generatii, la acele axe pe care se sustine piesa culisanta de pe wormshaft, in partea din jos nu mai sustinere fizica, respectiv ca la XSC spre exemplu unde aveai un surub care fixa axul subtire sa coboare in jos si acea tablita cu 2 suruburi la axul acela oleaca nai gros. Xte are niste plusuri pe partea de greutate, e mai usor corpul, pinionul central e inchis la culoare e de calitate net superioara vechiului material, manivela se insurubeaza si ai jocuri mult mai mici, la galet nu mai ai mizeria aia de plastic, si cireasa de pe tort sistemul infinite drive de pe ultima generatie mgs. Am desfacut si am studiat in paralel cu generatia veche xsc de ultegra, sunt plusuri per ansamblu, imi place, singura retinere e sistemul wormshaft care e sub vechile generatii. Cel mult pica wormshaftul, material mai moale, dar se poate inlocui la o adica. Dar e parerea mea subiectiva.
|