• Aditiv de gust excelent
  • Recomandat la boiliesuri si seminte
  • Accentueaza aromele complementare
  • Natural, solubil si termostabil

Thaumatin-B

Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania.
A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada.
Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV.

Data: 22 iulie 2013 0 comentarii

THAUMATIN SAU TALIN

Mike Willmott, pescar de notorietate in Anglia si proprietar al firmei Essential Baits, are reputatia de a fi pus in circulatie cateva ingrediente tinute pana atunci in secret. Cine citeste capitolul dedicat nadelor in "Carp Life", cartea sa publicata in 2002, va fi gasi mentionate produse care, la data aceea, circulau doar printre initiati. Intre timp, cu contributia importanta a lui Mike Willmott, unele au intrat in uzul comun, cum e belachanul, dar exista si altele, care continua sa fie trecute cu vederea de publicul larg, desi sunt eficace, iar unele, foarte ieftine. Citita cu atentie, "Carp Life" ofera si astazi informatii interesante.

Thaumatin 1

Unul dintre ingredientele pe care Mike Willmott le "dadea din casa", cum s-ar spune in limbajul crapist autohton, era un indulcitor natural numit thaumatin. Ca si in cazul belachanului, nu se poate spune ca descoperirea thaumatinului ii apartine lui Mike (belachanul, de pilda, e amintit de Rod Hutchinson in prima sa carte inca din 1981, dar s-a impus ca aditiv de succes mult mai tarziu), dar el este unul dintre cei care au "pedalat" pe thaumatin, subliniindu-i calitatile, pana cand a fost luat in seama. E adevarat ca n-o facea dezinteresat, avea un interes comercial, avand in vedere ca firma sa de nada il scosese pe piata, dar asta nu-i scade cu nimic meritele.

Thaumatin 2

Odata ce thaumatinul n-a mai fost un secret, au aparut pe piata mai multe versiuni, alaturi de cea produsa de Essential Baits. Unele sunt comercializate sub numele de Thaumatin, denumirea industriala a indulcitorului, altele sunt vandute sub cel de Talin, care este o marca inregistrata si circula ca denumire alternativa. In principiu, se poate pune semnul egalitatii intre talin si thaumatin, ar trebui sa fie acelasi lucru. In practica, exista unele diferente intre versiunile de thaumatin/talin pe care le gasim la firmele de nada. De pilda, Liquid Candy Sweetener de la Solar e un indulcitor pe baza de talin, ceea ce inseamna ca e mai putin concentrat, lucru care se vede si din dozaj. Talin de la CC Moore are o culoare maronie, diferita de transparenta indulcitorului de la Solar, si o concentratie mai mare. Thaumatin-B de la Essential Baits e incolor si are un adaos de betaina, cu o formula special produsa pentru Mike Wilmott si fara echivalent la alte firme de nada. Lucrul cel mai important pentru pescari e ca toate sunt foarte bune.