Aventura la Pelagicevo

Data: 02 iunie 2017 5 comentarii

LOCURI FIERBINTI SI PESCUIT DE PRECIZIE

Sa revenim: acum aveam deja o idee generala despre lac. Stiam ce trebuie sa caut si cum este substratul. Strategia era simpla; am hotarat sa fac un pescuit cat mai exact, ca si cum as fi plantat. Nu sunt adeptul pescuitului la distante mari. Ideea mea este ca, daca gasesti un loc bun, trebuie sa-l si poti nadi bine perioade lungi. Intotdeauna caut locuri fierbinti (platouri, gropi, zone tari) la distante de pana in 100-110m, unde pot nadi si pescui exact cat mai  multe zile. Asta am facut si acum. Am periat zona cu markerul si am gasit trei locuri bune.

Am gasit la 120m o zona tare pe apa de 3m. La 72m aveam un platou de aproximativ 8m latime si 20m lungime, cu apa de 2-2,2m. In partea laterala a standului, aproape, la 50 de metri distanta, am descoperit o zona tare cu apa de 2,7m. Am hotarat sa ma concentrez pe platoul de la 72m. De jur imprejur, apa avea 2,7-3m. Poate parea ciudat sa spui ca ai pescuit fix la 72m, dar este posibil. Am "clipsat" toate lansetele, atat cele de pescuit, cat si cea de nadit. Toate lansarile erau facute cu firul pus in clipsul mulinetei, pentru a fi cat mai exact.

Aventura_la_Pelagicevo_4

As vrea sa explic ce inseamna asta: am gasit cat de bine am putut centrul platoului cu markerul si am prins firul in clipsul de pe tambur. Dupa aceea, am masurat precis distanta cu ajutorul unor "distance sticks" si am ajuns la cei 72 de metri. Ulterior, am clipsat si spombul si lansetele la 72m. Astfel, am reusit sa nadesc si sa sa pescuiesc concentrat, ca pe o farfurie de nada.

In final, am ajuns la urmatoarea formula: lanseta 1 (din stanga), aruncata aproape, la 50m; nadire numai din cobra. Lanseta 2, pusa pe capatul din stanga al platoului. Lanseta 3, pusa pe capatul din dreapta al platoului. Pe platou, nadire cu spombul in timpul zilei, iar noaptea, din cobra. Daca nu aveam trasaturi, una dintre lansetele de pe platou urma sa o mai plimb pe zona tare de la 120m.

Aventura_la_Pelagicevo_5

Vlad Pavlovici: Foarte frumos... Si rezultatul?

Madalin Barnea: Acum deznodamantul. In prima noapte am prins un crap de 16kg pe lanseta 3, pe platou. Primul semn ca locul era bun si ca strategia functioneaza. In a doua dimineata, am prins o "oglinda" superba de 26,1kg, care era noul meu record personal. Cumva, partida era deja rezolvata. Imi atinsesem scopul, mai departe urma doar sa ma bucur de pescuit, de driluri, de peisaj si de atmosfera placuta, impreuna cu prietenii mei. Au urmat trei zile in care nu am prins nimic si atunci m-am  jucat cu lanseta 2 mai departe sau mai aproape, dar era clar ca lipsa de apetit a pestelui se explica prin conditiile meteo - ploaie, atmosfera apasatoare, vreme instabila. La un  moment dat, am prins un ten de 15kg in timpul zilei, tot pe platou, pe lanseta 2. Pentru mine, Lucrurile erau clare, strategia era corecta, ramanea doar sa am rabdare si bineinteles noroc, pentru a mai prinde niste crapi mari.

In ultimele doua zile, vremea s-a stabilizat. In penultima noapte, am prins un crap comun de 21,5kg foarte puternic, pe lanseta 1 (cea de aproape). Am avut o tresarire cand am vazut ca e comun pentru ca pestii vechi ai lacului, care sunt si cei mai mari, sunt comuni. E interesant ca, datorita transparentei apei, vezi pestii in timpul drilului si par mult mai mici decat sunt in realitate. Nu-i poti aproxima decat in minciog sau cand incerci sa-I duci in saltea.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

5 comentarii Adauga comentariu

2 iunie 2017

Felicitari, Madalin!

Catalin

Foarte reusit interviul si pozele extaraordinare.
Felicitari Vlad si Madalin pentru tot ce faceti la Varlaam mult succes in proiectul vostu.
FELICITARI!!!!!!

Claudiu Dedu

2 iunie 2017

Frumos interviu/articol...dar as dori sa contrazic putin vis a vis de buna administrare a lacului Pelagicevi...anul trecut (2016) am avut rezervare pentru standul 5 (avans achitat din fevruarie 2016)..am ajuns pe lac..dar standul 5 era pescuit de o echipa di Arad..respectiv de Roland si Cerbu...care au avut prioritate in fata mea desi au achitat avansul vu 3..4 luni dupa mine...Anul acesta am rezervat 3 standuri...respectiv 17..18..si 19..perioada 09.04-15.04...Pe data de 7 aprilie am fost anuntat de Marko (unul dintre administratorii de la Pelagicevo) sa nu mai vin ca lacul va fi inchis pana la 30.04...Marko mi a spus ca mi va restitui avansul pt cele 3 standuri...dar nici astazi nu am primit banii inapoi..Mai grav, ulterior am aflat ca pescuitul nuba fost inchis nicio zi pe lacul Pelagicevo...doar ca alte echipe cotizasrra suplimentar la Marko...in concluzie ..avand in vedere ca mai multi romani aunpatit asemenea neplaceri...o rezervare la Pelagicevo = asumarea unei neseriozitati .

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma