Aventura la Pelagicevo

Data: 02 iunie 2017 5 comentarii

PRIMELE EXPERIENTE DE PESCUIT

Strategia era simpla; am ales sa nadesc consistent zona platoului. Lanseta numarul 1 (din stanga) pe platou, la 2,5m adancime; urmatoarea pe langa platou, la 3,5m; a treia lanseta, spre copacii malului de vis-à-vis, la 110-120 m, unde am nadit doar cu cobra. Pe mulinetele cu care pescuiam aproape, in zona platoului, am pus fir gros de 0,43mm. Pe cea cu care pescuiam in malul opus, am pus fir de 0,28mm cu inaintas. Odata facuta strategia, m-am apucat de nadit. In prima zi am dat aproximativ 10kg de nada (cu spombul si din cobra).

Majoritatea  prietenilor mei au prins din prima zi. Prietenul meu de pe standul 25 si cu mine (plus o echipa de greci care erau vis-a-vis de noi, pe standul 14) n-am prins nimic. A trecut o zi, au trecut doua, au trecut trei si noi nu prindeam. De la o zi la alta, am redus cantitatea de nada, dar tot am aruncat in jur de 5kg de boilies pe zi. Prietenii nostri continuau sa prinda. Dupa trei zile, ne-a "picat fisa". Pestele statea in golfurile din capetele lacului. Standurile care acopereau zonele respective prindeau cel mai bine. Dupa-amiaza, pestele iesea din golfuri si pleca spre centrul lacului. Atunci incepeau sa prinda si standurile urmatoare. Cum noi eram asezati chiar in centrul lacului, la noi nu prea mai ajungea niciun peste. De altfel, in zonele in care se prindea erau sarituri, pestele isi trada oarecum prezenta. Pe zona mea, in patru zile, nu am vazut nici macar o saritura.

Aventura_la_Pelagicevo_1

Vlad Pavlovici: Toate astea mi se par informatii utile in ideea ca lacul nu e usor, mai ales in conditii de presiune. Patru zile, niciun peste. Ce s-a intamplat mai departe?

Madalin Barnea: Teoretic, ar fi trebuit sa ne mutam pe un alt stand, ca sa fim mai aproape de zonele productive, dar cum lacul era plin, nu prea aveam unde. Asa ca am ramas pe loc si am mai cautat cu markerul, am mai mutat lansetele, am mai schimbat prezentarea, am incercat un snowman, am incercat o montura Withy Pool. Cand nu prinzi, ai timp sa incerci tot felul de lucruri. Lanseta de pe platou am lasat-o la locul ei. Eram sigur ca, daca pestele ajunge in zona, platoul o sa produca cel mai bine.

Si asa a fost! Dupa patru zile, prima trasatura a venit de pe platou, dar... am pierdut pestele! In stanga standului, aveam o zona de aproximativ 80m plina de copaci si crengi cazute in apa. Pentru ca pescuiam aproape, iar pestii sunt foarte puternici, nu am avut nici cea mai mica sansa sa opresc pestele din drumul lui spre agataturi. Am intrat in apa cam 30m pe langa mal, desi apa era pana la gat, in ideea de a scoate pestele din crengi. In unele zone, apa trecea peste cap si a trebuit sa las lanseta pe crengi si sa ma scufund ca sa pot trece. Pescuiesc cu lansete si mulinete Shimano, mulineta e o Ultegra 14000 XTB, am tinut-o scufundata in apa jumatate de ora si, dupa cum banuiam, nu a avut nici cea mai mica problema. Ajung in zona crengilor unde se agatase pestele si vad ca firul e infasurat dupa o creanga la 5-6m spre larg. Mi-am scos tricoul, l-am pus pe mana ca sa nu ma tai, am infasurat firul de cateva ori si am tras pana cand s-a rupt. Am venit inapoi pe mal prin padure. Primul peste dupa patru zile si il pierdusem!

Aventura_la_Pelagicevo_2

M-am remontat repede, am pregatit lanseta si am continuat. Macar era un semn. A doua zi dimineata, vad standul grecilor gol. Ma duc la cafea si aflu de la unul dintre prieteni ca grecii au prins un comun de 31kg, dupa care au plecat. Ce senzatie sa stii ca, langa monturile tale, inoata asemenea monstri... In cea de-a cincea zi, lacul s-a mai eliberat si directia vantului s-a schimbat. In seara aceea, prietenul meu si cu mine am prins cate trei, patru pesti fiecare, exact cum banuiam. In ultimele doua zile, aveam sa prind 12 crapi, dintre care doi peste 20kg. Frumusetea situatiei este ca pestele cel mai mare a venit in ultima dimineata, cu o jumatate de ora inainte sa strang echipamentul. O "oglinda" scurta si indesata de 23,7kg, care era si cel mai mare crap prins de mine pana atunci.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

5 comentarii Adauga comentariu

2 iunie 2017

Felicitari, Madalin!

Catalin

Foarte reusit interviul si pozele extaraordinare.
Felicitari Vlad si Madalin pentru tot ce faceti la Varlaam mult succes in proiectul vostu.
FELICITARI!!!!!!

Claudiu Dedu

2 iunie 2017

Frumos interviu/articol...dar as dori sa contrazic putin vis a vis de buna administrare a lacului Pelagicevi...anul trecut (2016) am avut rezervare pentru standul 5 (avans achitat din fevruarie 2016)..am ajuns pe lac..dar standul 5 era pescuit de o echipa di Arad..respectiv de Roland si Cerbu...care au avut prioritate in fata mea desi au achitat avansul vu 3..4 luni dupa mine...Anul acesta am rezervat 3 standuri...respectiv 17..18..si 19..perioada 09.04-15.04...Pe data de 7 aprilie am fost anuntat de Marko (unul dintre administratorii de la Pelagicevo) sa nu mai vin ca lacul va fi inchis pana la 30.04...Marko mi a spus ca mi va restitui avansul pt cele 3 standuri...dar nici astazi nu am primit banii inapoi..Mai grav, ulterior am aflat ca pescuitul nuba fost inchis nicio zi pe lacul Pelagicevo...doar ca alte echipe cotizasrra suplimentar la Marko...in concluzie ..avand in vedere ca mai multi romani aunpatit asemenea neplaceri...o rezervare la Pelagicevo = asumarea unei neseriozitati .

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma