CarpOnline.ro

Forum - Revista online de pescuit la crap
Acum este Joi Mar 28, 2024 5:20 pm

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 17 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Dum Sep 27, 2015 2:56 pm 
Neconectat

Membru din: Dum Ian 05, 2014 12:54 am
Mesaje: 188
Localitate: Buzau
La fel ca si in cazul patului, deschid intrebarea mai devreme pt a ma pregati de reducerile de la sfarsitul toamnei. Urmatorul item pe lista de achizitii - motorul. Bugetul ideal ar fi 800-1000, dar 15-20% maxim se mai poate umbla in anumite cazuri.

Experienta mea e zero asa ca o sa detaliez pe scurt cam pt ce-mi trebuie si va rog sfaturi in consecinta - 80% va fi pentru Varlaam si barcile lor (nu am barca in plan pt viitorul apropiat), dar 20% vor fi Tancabesti (cu barca lor, Allaroundmarine parca era) si Sarulesti (tot cu barca lor, habar n-am ce inchiriaza ei). Pentru Varlaam intuitia mea ar fi ca puterea mare nu e necesara, dar pt invins vantul de Sarulesti cred ca ar fi. Nu prevad insa aventuri pe curgatoare sau situatii de genul acesta, deci nu cred ca trebuie ceva de putere chiar uriasa, consumul redus, zgomotul redus si fiabilitatea fiind criterii mai importante (am avut niste vecini pe A8 care au lasat jumatate din elice in lac..). Exista o mica sansa de a incerca si cateva baraje de acumulare in viitorii 2-3 ani, dar nu cred ca influenteaza enorm. Preferabil as vrea sa mearga cu tensiunile obisnuite ale acumulatorilor (80-100-110Ah) sa ii gasesc usor bateria.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 8:36 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mai 10, 2013 7:40 pm
Mesaje: 497
Localitate: Bucuresti
Salut Sergiu,

Eu detin un Haswing Osapian de 40 lbs. L-am achizitionat de la Big Fish si ma declar multumit de el. Se incadreaza la fix in bugetul tau si cred ca este o solutie destul de buna pentru cele descrise de tine. L-am folosit pe Tancabesti si pe Varlaam. Am plantat cu el la plaur doua baterii de lansete de vineri pana duminica si imi indica 60% curent pe baterie, la sfarsitul partidei. Il folosesc impreuna cu o baterie de 100 Ah, grea dar isi face treaba.
Motorul a mai fost folosit de prieteni de pe forum si s-au declarat multumiti.

Il folosesc cu precadere in treapta 3 (cand nu sunt valuri) si in treapta 4 (cand e cazul). Treapta 5 mi se pare destul de puternica pentru barca mea (2.40 m) si are un consum de energie destul de mare. Din experienta mea cu motoarele electrice, iti recomand sa nu iti iei un motor sub 40 lbs. Sunt momente, situatii, cand vei avea nevoie de putere si e bine sa ai o rezerva.

Cand te gandesti la motor electric, calculeaza un buget in care sa incluzio baterie buna si foarte important, un redresor bun.

_________________
http://www.selectbaits.com Premium Quality Carp Food


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 9:03 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie Mai 08, 2013 2:39 pm
Mesaje: 1001
Mi-am achizitionat de curand si eu motor. Problema care se pune in mare parte e in felul urmator:

- bugetul, iar aici, asa cum a spus si Lucian, trebuie sa iei in calcul si un redresor si o baterie deep cycle, trebuie sa iei in calcul intre 700 si 1000 ron in plus fata de motor.
- timpul petrecut in general la o partida de pescuit, daca stai partide scurte (48h) nu are rost sa investesti mult
- apele pe care le pescuiesti, daca 90% din partide sunt pe ape cu suprafata mica spre medie, iar nu are rost o investitie mare.

Bugetul meu pentru toate este de 1200 ron, mi-am luat motor Xploder 32 lbs 500 ron, iar in iarna o sa imi iau accumulator si redresor de restul de 700 ron. Mie unu 32 lbs mi se pare sufficient pentru Tancabesti si Varlaam, dar pentru Sarulesti, chiar nu stiu ce sa zic. Banuesti ca pe Sarulesti oricum daca bate vantul faci fata cu greu si cu unul de 40 lbs si cel mai indicat ar fi un 55lbs.

Daca bugetul nu este problema, atunci ia-ti ceva mai bun, dar ai si optiunea pe care ti-am zis-o.

_________________
http://mateiniteanu.blogspot.ro
Niteanu Matei


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 11:54 am 
Neconectat

Membru din: Dum Ian 05, 2014 12:54 am
Mesaje: 188
Localitate: Buzau
Multumesc de sfaturi. Am urmarit si discutiile despre baterii si redresoare de aici si pe crapmania, momentan ca redresor ma gandeam la - http://caranda.shopmania.biz/cumpara/in ... a-3918977; iar ca baterii le stiu doar pe cele 2 Minn Kota pe care le are in stoc bigfish (deep cycle amandoua)

Gasisem in partea de jos a bugetului dorit - http://marelepescar.ro/barci-pescuit/mo ... -sm40.html care se incadreaza ca buget si ca putere, dar eu in general sunt relativ sceptic fata de firma asta. Deocamdata nu m-am uitat decat la magazinele mari pentru ca nu stiu exact ce anume sa caut la un motor - de modelul tau Matei nu am auzit sincer sa fiu.

Stiu ca Sarulestiul e problematic, dar nu cred ca o sa urc la motoare de 50lbs+ pentru ca deocamdata programul meu probabil va include partide pe Sarulesti mai mult pe canicula (iulie-august), perioada in care si daca apar furtuni sau intemperii de genul asta, ele sunt cel mult temporare. Numarul de partide oricum va fi mic.

Referitor la putere, sunt de acord cu ce spui Lucian, singura mea intrebare ar fi - greutatea/tipul barcii intra in ecuatie? Cele de la Varlaam de ex mi se par ca necesita mult mai putina forta decat cea de la Tancabesti. De ex pe A9, care e cel mai expus as zice, cand au fost furtunile de la jumatatea lui august am plantat, cu ceva probleme dar nu uriase, la vasle. Folosesc Varlaam ca punct de referinta, pt ca va fi si la anul destinatia principala, dar intrucat investitia de motor e pe termen lung incerc sa includ si specificatii pt alte lacuri.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 12:12 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mai 10, 2013 7:40 pm
Mesaje: 497
Localitate: Bucuresti
Citat:
Referitor la putere, sunt de acord cu ce spui Lucian, singura mea intrebare ar fi - greutatea/tipul barcii intra in ecuatie? Cele de la Varlaam de ex mi se par ca necesita mult mai putina forta decat cea de la Tancabesti.


Atat greutatea cat si tipul barcii intra in ecuatie. O barca gonflabila de 2.40 m poate avea chila sau nu. Chila adauga greutate barcii insa o face si mai usor de controlat pe vant.
Nu stiu exact ce greutate au barcile de Varlaam dar sigur poti afla usor avand in vedere ca este un model de Bic. Sau il poti intreba pe Madalin.
Un motor de 40 lbs va face fata cu brio pe barcile de la Varlaam cat si pe cele de la Tancabesti - aici trebuie sa ai in vedere ca Vlad Parfene are mai multe barci de diferite dimensiuni si configuratii. Nu lua ca si reper modelul Samba, care din cate stiu, este una singura si destul de greu de ajuns la ea. :)

Citat:
Folosesc Varlaam ca punct de referinta, pt ca va fi si la anul destinatia principala, dar intrucat investitia de motor e pe termen lung incerc sa includ si specificatii pt alte lacuri.


Asa cum spui tu, e normal ca inainte de a cumpara ceva sa gandesti in perspectiva. Ia in calcul si sectorul B care este mai expus la vant, cel putin primavara si are o intindere de apa mai mare.

In concluzie, daca ai bani si ii poti aloca, mergi catre 55 lbs. Daca nu, cel de 40 lbs mi se pare ok. Ideea pe care ma bazez porneste de la masini. Daca ai un Matiz si vrei sa mergi cu el pe autostrada cu 170 km/h vei consuma probabil mai mult decat ai merge cu un Golf cu motor mai mare cu aceasi viteza. Regula asta se aplica si in varianta 55 lbs vs 40 lbs, sau 40 lbs vs 30 lbs.

_________________
http://www.selectbaits.com Premium Quality Carp Food


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 12:41 pm 
Neconectat

Membru din: Dum Ian 05, 2014 12:54 am
Mesaje: 188
Localitate: Buzau
Da, sectorul B intra sigur in calcul, e adevarat. La Tancabesti doar pe cea alba o stiu pentru ca am cerut-o la un concurs sa legam un plaur :)
Comparatia cu masinile e foarte utila, pentru ca la Varlaam e usor sa pun bateria pe redresor fie la priza de pe A, fie la cabana pt B, dar pe Sarulesti sau Tancabesti spate daca e nevoie sa reincarc asta implica un nou drum cu masina, lucru nu foarte placut.

55lbs modifica ecuatia in felul urmator - intrucat vad ca majoritatea la puterea asta merg cu 100-105Ah, as fi nevoit sa merg pt baterie+redresor mai ieftine.

Am gasit acum cautand recomandarea lui Matei - http://www.decathlon.ro/motor-x-ploder- ... 33783.html
Avand in vedere diferenta de pret de 300 ron dintre modelul asta de 46lbs si Haswing de 55lbs, m-as incadra la o baterie mai buna cumva. (cam 1700 ar fi limita superioara pt tot ansamblul, pana acum m-am concentrat doar pe motor de asta i-am pus plaja de preturi mai mare).


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 1:30 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mai 10, 2013 7:40 pm
Mesaje: 497
Localitate: Bucuresti
Asta este ansamblul meu. Mi se pare echilibrat si calitativ. Nu am avut niciodata vreo partida la care bateria sa scada sub 40%.
Redresorul mi se pare foarte important in ansamblul meu, deoarece are multe functii si imi permite o incarcare foarte lenta a bateriei. Pe modul cel mai lent, bateria sta aprox 7 zile pentru a fi incarcata de la o partida la alta.

http://caranda.shopmania.biz/cumpara/in ... a-3918977; 350 ron

http://bigfish.ro/produse-crap/motoare- ... -lbs-11813 899 ron

http://bigfish.ro/produse-crap/motoare- ... 0-ah-12411 745 ron

_________________
http://www.selectbaits.com Premium Quality Carp Food


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 1:57 pm 
Neconectat

Membru din: Dum Ian 05, 2014 12:54 am
Mesaje: 188
Localitate: Buzau
Cred ca de la tine aveam linkul pt redresor, pt ca ii pusesem un bookmark fix acestui model :) Referitor la durata si incarcari - trebuie facute cicluri integrale de la 0-100% regulat, sau nu e un algoritm specific de incarcare? De ex la o partida de o sapt pe Varlaam, e probabil sa-l descarc, dar nu am 7 zile la dispozitie sa-l incarc asa lent.

Bateria din cate am inteles din discutiile de pe forumuri e foarte importanta pt a proteja pe termen lung motorul. Tot la modelul Minn Kota ma gandeam si eu, dar o sa mai caut, ma gandesc sa nu fie cumva pretul mai mare la ei si prin renumele firmei.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 2:18 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mai 10, 2013 7:40 pm
Mesaje: 497
Localitate: Bucuresti
Citat:
Referitor la durata si incarcari - trebuie facute cicluri integrale de la 0-100% regulat, sau nu e un algoritm specific de incarcare? De ex la o partida de o sapt pe Varlaam, e probabil sa-l descarc, dar nu am 7 zile la dispozitie sa-l incarc asa lent.


Ceea ce spun acum se aplica strict pentru redresorul C-Tek de mai sus.

Pe redresor, exista 8 leduri (etape). Cand ma intorc de la pescuit (duminica la pranz) pun bateria pe redresor imediat (din cate am inteles cel mai benefic este sa stea pe redresor si nu uitata undeva, pentru a impiedica sulfatarea ei). Redresorul il am setat pe varianta AGM si semnul de masina (concomitent). Se aprind instant primele doua leduri, 1 si 2, apoi in aproximativ 30 de secunde se aprinde si cifra 3 (toate aceste cifre, inclusiv 6 sunt de culoare galben). Apoi, in aproximativ 36 de ore, bateria se incarca si redresorul imi indica cifra 7 (penultima) de culoare verde.
Multa vreme am crezut ca acest lucru inseamna 100% si am efectuat partide de pescuit cu bateria incarcata pana la cifra 7 a redresorului. Chiar si asa, nu am reusit sa o descarc in vreo partida.

Toate bune si frumoase pana in aceasta vara cand nu am pescuit datorita caldurilor si avand bateria pe redresor, am observat ca dupa o satpamana s-a aprins si ledul 8. Nu inteleg ce inseamna diferenta intre 7 si 8, deoarece ambele sunt de culoare verde.

Facand o paralela, la Iphone, am o aplicatie Batery Doctor, care dupa ce incarca telefonul la 100% imi indica ca mai trebuie sa il tin conectat la curent aproximativ 1 ora.

Deci nu trebuie sa iti faci probleme in ceea ce priveste timpul de incarcare a bateriei. Eu am avut paride de pescuit la interval de 3 zile si nu am avut probleme.

_________________
http://www.selectbaits.com Premium Quality Carp Food


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Sfaturi motor pescuit la crap
MesajScris: Lun Sep 28, 2015 3:06 pm 
Neconectat

Membru din: Dum Ian 05, 2014 12:54 am
Mesaje: 188
Localitate: Buzau
Am inteles multumesc.

Referitor la Battery Doctor - si eu am pt Android, dar functia de trickle e diferita de la Li-Ion sau Li-Pol, depinde ce baterie ai, la sulfatii de plumb din acumulatorii pt motor/masina. Principiul e la fel, dar la Li-Ion (cel putin pe Android la mine), imi spune ca o data pe luna e suficient un full charge (NB - full charge il considera ca "de la orice sub 20% la 100%").

Bateria de masina (Care e similara cu cea de motor), eu am omorat-o cu luminile uitate de vreo 3 ori si si-a revenit progresiv mai greu, deci cred ca e o idee buna si pt acumulatorul de motor sa nu-l duc chiar la 0 ;) Vara nu e o problema cand sunt eu acasa, problema e de prin octombrie cand plec la studii sa stiu ce indicatii las acasa :))


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 17 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la: