Florin Popa scrie:
Chila este si nu prea importanta, pe Balaton nu toti au chila,iar pe lacuri gen Varlam nu-i vad rostul.
Florin, imi pare rau ca nu am o barca fara chila gonflabila sa ti-o ofer pentru teste la Varlaam, in special pe Sectorul B, pe un vant lateral nu mai mare de 30-40km la ora.
Am prieteni care au barci fara chila, cumparate datorita pretului mic. Kolibri e brandul pe care l-am intalnit cel mai des, dar am vazut si alte modele. Problema nu e de brand, e de constructie. Am lucrat cu barci fara chila gonflabila si nu le recomand. Fara chila, nu ai suficienta directie, faci "drifturi", esti ca o frunza pe apa. Tot ce tine de directie si manevrabilitate are de castigat datorita chilei.
Daca ai amintit de barcile de la Imperial Baits, uite ce spune site-ul Imperial Baits despre chila gonflabila:
Inflatable, in-form keel= course stability!
The keel ensures a secure and course holding driving conduct. Notoriously boats without a keel do negotiate corners very bad or not at all, they continue sliding forward even with a given-in e-motor. Only when driving very slowly and even stronger given-in e-motor you can manage the corner.Chila gonflabila = directie stabila!
Chila gonflabila ofera barcii o directie sigura. Barcile fara chila sunt celebre pentru faptul ca se manevreaza foarte prost cand trebuie sa schimbe directia sau nu se inscriu deloc pe directia pe care vrei sa le-o dai, continua sa "derapeze" chiar daca incerci sa compensezi din motor. Trebuie sa mergi foarte incet ca sa schimbe directia bine si sa corectezi permanent din motor.