CarpOnline.ro

Forum - Revista online de pescuit la crap
Acum este Joi Mar 28, 2024 6:26 pm

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 13 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Shimano Ultegra XTD sau Power Aero
MesajScris: Mar Mar 05, 2019 8:53 pm 
Neconectat

Membru din: Sâm Apr 28, 2018 7:16 pm
Mesaje: 24
Buna seara,

Am o intrebare,pt.membrii forumului:merita trecerea de la ultegra XTD(mulinetele pe care le detin),la power aero?
Si acum,ca sa detaliez putin,pescuiesc la SanPaul(lansat din mana)si la Varlaam(plantat).Lansetele pe care le detin,Shimano TX9,3.6m,3.25,lansete care se potrivesc foarte bine stilului meu de pescuit,ca sa spun asa.
Mi-ar placea sa citesc pareri(in caz ca imi raspunde cineva)cat mai obiective,ca sa imi pot forma o parere.
Stiu,la o prima impresie,power aero este clar superioara,dar si costul este la fel de superior(daca ma pot exprima asa)fata de XTD si atunci apare intrebarea,raportul calitate-pret la power aero este ok?
Nu am nicio problema cu XTD,nici chiar cu piesa aceea de plastic de la galet,de care s-a discutat atat de mult(mai ca se putea scrie o carte),nu am taiat-o si nici nu cred ca se va intampla asta,singurul lucru care ma deranjeaza,este faptul ca uneori,firul intra sub tambur(desi am auzit ca exista un fel de ,,fusta",care se poate monta la mulineta si care impiedica firul sa intre sub tambur).
In fine,ideea este ca pana la urma nu ar fi o problema de ordin material,doar ca nu stiu daca sa fac trecerea,sau mai bine zis,daca merita,sau sa pastrez XTD-urile...
Va multumesc anticipat pt.raspunsuri.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: ultegra XTD sau power aero
MesajScris: Mar Mar 05, 2019 10:07 pm 
Neconectat

Membru din: Mar Aug 05, 2014 7:38 am
Mesaje: 1263
Localitate: București
Pentru pregătirea seriei "Pescuitul crapului", în cadrul etapei de documentare, analizez cu atenție produsele (mărci, modele, caracteristici etc.) specifice echipamentului pescarului de crap. Cele două mulinete la care te referi sunt printre cele pe care le-am avut "sub lupă".

Nu voi discuta despre "raportul calitate-pret" deoarece am tratat acest subiect într-un video deja publicat. Legat de asta, mă întreb: ce criterii am putea lua în calcul pentru a răspunde la întrebarea dacă merită sau nu diferența de bani? Cât valorează cele enumerate mai jos?

Trec direct la concluzie: Power Aero este o mulinetă superioară din toate punctele de vedere, cu mențiunea că vorbesc strict din fișele tehnice și analiza detaliată pe care am făcut-o fiecăreia dintre ele. Printre altele, Power Aero are 9 rulmenți (dintre care 8 S-ARB - cu protecție la coroziune), față de XTD, cu doar 5 rulmenți (dintre care doar unul singur S-ARB). High Speed Drag la Power Aero, față de Instant Drag la XTD. High Speed Drag mi se pare cea mai reușită frână de la mulinetele de crap Shimano. Corp de aluminiu Hagane (Power Aero), față de grafit (XTD). Power Aero este cu aproape 150g mai ușoară decât XTD. Evident, nici Hagane Gear (pinion forjat la rece) și X-Protect (tehnologie "importată" de la mulinetele de pescuit marin care asigură o protecție sporită împotriva pătrunderii apei și murdăriei), prezente doar la Power Aero, nu sunt de ignorat. Nu în ultimul rând, Power Aero este "Made in Japan".

Închei cu recomandarea de a citi cele două recenzii făcute de Mugurel Adăscăliței:
- http://carponline.ro/recenzii/shimano-p ... -xtb-88289
- http://carponline.ro/recenzii/shimano-ultegra-xtd-88239


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: ultegra XTD sau power aero
MesajScris: Mar Mar 05, 2019 11:25 pm 
Neconectat

Membru din: Vin Iun 28, 2013 2:32 pm
Mesaje: 628
Victor Costache scrie:
Pentru pregătirea seriei "Pescuitul crapului", în cadrul etapei de documentare, analizez cu atenție produsele (mărci, modele, caracteristici etc.) specifice echipamentului pescarului de crap. Cele două mulinete la care te referi sunt printre cele pe care le-am avut "sub lupă".

Nu voi discuta despre "raportul calitate-pret" deoarece am tratat acest subiect într-un video deja publicat. Legat de asta, mă întreb: ce criterii am putea lua în calcul pentru a răspunde la întrebarea dacă merită sau nu diferența de bani? Cât valorează cele enumerate mai jos?

Trec direct la concluzie: Power Aero este o mulinetă superioară din toate punctele de vedere, cu mențiunea că vorbesc strict din fișele tehnice și analiza detaliată pe care am făcut-o fiecăreia dintre ele. Printre altele, Power Aero are 9 rulmenți (dintre care 8 S-ARB - cu protecție la coroziune), față de XTD, cu doar 5 rulmenți (dintre care doar unul singur S-ARB). High Speed Drag la Power Aero, față de Instant Drag la XTD. High Speed Drag mi se pare cea mai reușită frână de la mulinetele de crap Shimano. Corp de aluminiu Hagane (Power Aero), față de grafit (XTD). Power Aero este cu aproape 150g mai ușoară decât XTD. Evident, nici Hagane Gear (pinion forjat la rece) și X-Protect (tehnologie "importată" de la mulinetele de pescuit marin care asigură o protecție sporită împotriva pătrunderii apei și murdăriei), prezente doar la Power Aero, nu sunt de ignorat. Nu în ultimul rând, Power Aero este "Made in Japan".

Închei cu recomandarea de a citi cele două recenzii făcute de Mugurel Adăscăliței:
- http://carponline.ro/recenzii/shimano-p ... -xtb-88289
- http://carponline.ro/recenzii/shimano-ultegra-xtd-88239


De acord, cu cele spuse, cu o excepţie. e irelevant că pe mulinetă scrie "made in Japan". Sau, mai bine sus, între două mulinete, una pe care scrie "Made in ..orice altă ţară exceptând Japonia), dar care vine cu indicativul JDM şi una "Made in Japan", fară indicativul JDM, o aleg cu ochii închişi pe prima.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Mar 06, 2019 6:33 pm 
Neconectat

Membru din: Sâm Apr 28, 2018 7:16 pm
Mesaje: 24
Va multumesc pt.raspunsuri.
As dori sa mai fac cateva precizari:am citit recenziile ambelor mulinete,atunci cand au aparut pe carponline si din punct de vedere al caracteristicilor tehnice,cum am spus in prima postare,Power Aero este net superioara,fara discutie.
Pot spune ca la Ultegra XTD,frana nu este cea mai reusita(dar cu saibe de carbon,am inteles ca se poate rezolva problema),dar problema cea mai mare,este cu firul care poate intra sub tambur si care iti poate crea mari probleme,mai ales daca esti in drill...
Doar pt.frana High Speed Drag,pot sa imi cumpar Daiwa(Quick Drag) :).Da,intr-adevar,materialul din care e facut corpul mulinetei(care o face mai usoara),nr.de rulmenti si calitatea acestora,constituie avantaje de luat in seama...
Adica,daca am un VW care a costat 40000,merita sa mai pun 60000 sa imi cumpar un Mercedes?Nu cred ca e cea mai fericita comparatie,dar cam asa cred ca sta treaba,pastrand proportiile,bineinteles.
Sau,s-ar simti o diferenta semnificativa intre cele doua modele,ma refer la lansare(stiu,greutatea redusa reprezinta un avantaj),dar mai ales in drill,sau diferentele sunt insesizabile?
Poate este cineva care este membru pe acest forum si a facut exact aceasta trecere de la XTD,la Power Aero si poate spune daca sunt diferente semnificative sau nu.
Si o ultima intrebare si nu va mai plictisesc:ce inseamna JDM?


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Mar 06, 2019 8:30 pm 
Neconectat

Membru din: Lun Dec 09, 2013 6:41 pm
Mesaje: 265
Localitate: Bucuresti
Salut,

Eu am facut trecerea de la Ultegra XTD la Power Aero XTB si nu imi pare rau deloc, pt ca am ales o mulineta conceputa in Japonia, cu tehnologii mai noi, un numar mai mare de rulmenti si ceva mai usoara.

In timpul drill-ului, nu vad ce diferente ar fii, in afara de o greutate redusa si de o frana mult mai rapida.
Fiindca le-am achizitionat dupa inceperea sezonului, nu am reusit sa ies la casting sa imi fac o idee despre metri castigati (vorbesc de aruncari de pe pamant). Din pacate, testul nu o sa mai fie plauzibil in urmatoarele saptamani, pentru ca nu mai am aceleasi lansete. :D


Ca sa fac si o scurta paranteza: nu am avut probleme cu intrarea firului sub tambur, cu bucsa de plastic. Nici saibele pentru frana nu le-am schimbat, le-am preferat ca din fabrica.

JDM - Japanese domestic market

_________________
http://www.totalfishing.ro


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Mar 07, 2019 8:54 am 
Neconectat

Membru din: Mar Aug 05, 2014 7:38 am
Mesaje: 1263
Localitate: București
mihai chirita scrie:
Adica,daca am un VW care a costat 40000,merita sa mai pun 60000 sa imi cumpar un Mercedes?Nu cred ca e cea mai fericita comparatie,dar cam asa cred ca sta treaba,pastrand proportiile,bineinteles.
Mihai, diferența dintre Power Aero și XTD este în jur de 700lei. Asta înseamnă încă o dată prețul unei mulinete XTD. Dacă ne întrebăm "este Power Aero de două ori mai performantă decât XTD?" sau "este Power Aero de două ori mai fiabilă decât XTD?", mai mult ne complicăm decizia. Plecând de la exemplul cu mașini, este o mașină care costă de 10 ori mai mult decât alta, de 10 ori mai sigură, de 10 ori mai confortabilă, de 10 ori mai fiabilă, de 10 ori mai rapidă, de 10 ori mai...? Cel mai probabil, nu!

Dacă diferența dintre Power Aero și XTD ar fi fost de 300lei, ar fi "meritat"? Dar dacă ar fi fost de 1.500lei? Dacă 10 oameni îți vor spune că "merită" și unul că nu, "merită" și pentru tine? Dacă invers, unul spune că "merită" și 10 că nu, înseamnă că nu trebuie să o cumperi? Ce faci dacă părerile sunt 50-50? La modul general, câți dintre cei care realizează că au făcut o alegere proastă vor recunoaște în public acest lucru? Câți dintre pescari vorbesc de rău, chiar și în privat, despre echipamentul lor, indiferent cât de puțin (sau mult) au plătit la achiziție?

În mod normal, orice echipament real mai performant care include materiale, tehnologii și funcționalități superioare este de preferat în locul unuia inferior. Asta înseamnă că dacă dispun de bugetul necesar și vreau să-l cheltui pentru a face saltul la "mai bun", n-are sens să mă mai frământ cu dilema "merită sau nu merită".

Dacă nu l-ai vizionat încă, îți recomand să te uiți la tot capitolul "Alegerea echipamentului în funcție de valoarea produsului | Preț sau valoare". La finalul celor 5 minute și jumate, cât durează capitolul, ar trebui să-ți fie mai ușor să iei decizia și acum, și pe viitor.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Mar 07, 2019 7:36 pm 
Neconectat

Membru din: Sâm Apr 28, 2018 7:16 pm
Mesaje: 24
Victor,eu dispun de bugetul necesar,doar ca nu sunt un pescar care isi cumpara echipament doar ca sa vada ceilalti de pe lac ce ,,scule"am...
Le achizitionez pt.functionalitatea lor si pt.a avea un pescuit mai placut si mai comfortabil si cand spun asta,ma refer si la restul echipamentului,cort,pat,sac de dormit,haine,etc.De asta spuneam de diferenta de pret dintre cele doua,daca ,,merita"sau nu sa fac trecerea.
Oricum,eram 90%hotarat,doar ca am vrut sa aud si alte pareri.
Iti multumesc pentru raspunsuri si sfaturi!


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Mar 08, 2019 7:20 am 
Neconectat

Membru din: Vin Iun 28, 2013 2:32 pm
Mesaje: 628
mihai chirita scrie:
Victor,eu dispun de bugetul necesar,doar ca nu sunt un pescar care isi cumpara echipament doar ca sa vada ceilalti de pe lac ce ,,scule"am...
Le achizitionez pt.functionalitatea lor si pt.a avea un pescuit mai placut si mai comfortabil si cand spun asta,ma refer si la restul echipamentului,cort,pat,sac de dormit,haine,etc.De asta spuneam de diferenta de pret dintre cele doua,daca ,,merita"sau nu sa fac trecerea.
Oricum,eram 90%hotarat,doar ca am vrut sa aud si alte pareri.
Iti multumesc pentru raspunsuri si sfaturi!


Mihai, înainte de XTD, ce mulinete ai avut? Trecerea de la acele mulinete la XTD a meritat, pentru tine?


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Mar 08, 2019 12:23 pm 
Neconectat

Membru din: Dum Ian 27, 2019 10:59 am
Mesaje: 9
Raspuns greu de dat, in conditiile in care majoritatea alegerilor le facem pe baza de sentimente. Cand te uiti strict la caracteristici este clar ca power aero este superioara ultegrei, dar depinde tu la ce folosesti aceste echipamente? Eu personal am ultegre si am avut ocazia sa pescuoesc si cu power aero, ale unui coleg, care a facut acest pas( de la ultegre la power aero). Este clar ca exista diferente intre ele, dar pt pescuit de placere eu personal nu le vad rostul. Cand l-am intrebat pe coleg: de ce a facut aceasta alegere, mi-a raspuns: dupa primele concursuri am schimbat aproape tot, nu este tot una sa scoti trei zile peste cu un angrenaj care cantateste peste 1 kg. sau cu unul care nu atinge 800 gr. mai ales ca anul trecut au scos in 96 h peste 3 to. de peste(870 buc.).
L-am inteles dupa primul meu concurs unde colegul meu avea patru bete cu mulinete peste 1kg iar eu 870 gr.( nu cu ultegrele mele). Dupa trei zile ma rugam sa vina pestele doar pe betele mele, care la randul lor mi se pareu din ce in ce mai grele.
In rest nu prea pot sa spun nimic, decat ca personal pt pescuitul de placere nu vad de ce as investi sume triple atat timp cat in ziua de azi nu mai tinem sculele pana nu mai merg, le schimbam frecvent pt ca tot timpul apare ceva nou, mai bun, mai frumos... iar noi cu toti vrem sa schimbam la mai bine


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Mar 08, 2019 1:34 pm 
Neconectat

Membru din: Mar Aug 05, 2014 7:38 am
Mesaje: 1263
Localitate: București
Ilar scrie:
...pt pescuitul de placere nu vad de ce as investi sume triple...
Plăcerea pescuitului vine și din plăcerea de folosi echipamente performante, ușoare și robuste în același timp, o mulinetă care rulează lin, o frâna care lucrează impecabil, o lansetă cu care poți arunca precis la distanță fără să-ți cadă mâinile, o lansetă cu care faci drilul de plăcere ș.a.m.d.

Ilar scrie:
L-am inteles dupa primul meu concurs...
Ideea că doar în concursuri poți prinde pește după pește sau că doar cei care merg la concursuri pot prinde pește după pește este contrazisă de pescarii "de plăcere" care au avut partide în care nu reușeau să țină patru lansete în apă din cauza trăsăturilor. Depinde de baltă și de cât de priceput este pescarul respectiv.

Apoi, ca să fac o paralelă cu domeniul motor-sport, o mașină pentru raliu nu trebuie să-ți ofere plăcere, ci, în primul rând, performanță și fiabilitate (ideal, după ce a fost forțată la maxim, să se strice imediat după linia de sosire). O astfel de mașină este departe de a oferi plăcere și confort șoferului. Când concurează în etapa de viteză în coastă, pilotul nu stă să admire peisajul, așa cum nici pescarul în concurs nu este interesat de dril, ci doar să "arunce" peștele cât mai repede în sacul de păstrare. Asta înseamnă că n-are nicio importanță că lanseta cu care pescuiesc în concurs este doar un par cu care trag de pește ca și cum aș avea o buturugă la cârlig. Similar, nu mă interesează cât de fin rulează mulineta, că nu sunt preocupat de aceste aspecte, fiind presat să am cât mai muți pești pentru următorul cântar.

Am spus și cu alte ocazii, spre deosebire de alte domenii, în pescuitul la crap nu cunosc să existe echipament specializat pentru competiții care să fie diferit de cel pentru pescuitul "de plăcere". Există doar echipament dedicat unor utilizări specifice (asta dacă nu vreau să folosesc lanseta de spod pentru a pescui obleți sau lanseta de 2,70m ca să ajung la distanțe extreme). Dacă înțelegem asta, atunci ne gândim pentru ce ne trebuie acel echipament, ce beneficii îmi aduc tehnologiile, materialele și funcționalitățile incorporate și, în funcție de bugetul de care dispun, decid ce să cumpăr.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 13 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 25 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la: