Furtuna la Periprava

vlad-pavlovici.jpg Vlad Pavlovici

Vlad Pavlovici este unul dintre cei mai cunoscuti pescari de crap din Romania.
A publicat sute de articole, traduceri si interviuri care au avut o influenta majora asupra scenei crapiste din tara. Este responsabil de introducerea pe piata din Romania a numerosi producatori britanici de echipamente si nada.
Colaboreaza cu lacuri si firme de prestigiu in calitate de consultant. Realizator de emisiuni TV.

Data: 13 octombrie 2013 5 comentarii

JOI - CAPTURA DE NOAPTE

Miercuri, n-am pescuit. Furtuna ajunsese la intensitatea maxima. Ploua torential si vantul urcase la 50km pe ora. Joi dimineata, ploaia s-a oprit si am reusit sa plantez primele lansete. Eram convins ca pe locurile nadite nu mai era nici urma de boilies. Am trecut de la boiliesuri de carlig de 24mm la boiliesuri de 20mm, pentru ca apa se racise puternic. Dupa cateva ore, am luat un ciortan de 10kg, care n-a avut putere sa decoleze cu montura, ca alta data. Trasatura a fost slaba, varful lansetei s-a aplecat spre apa, swingerul s-a lipit de blanc si a ramas nemiscat. Era un indiciu ca racirea apei avea efect.

Furtuna la Periprava 7

Vantul continua sa bata puternic. Spre seara, a avut un moment de acalmie. Plafonul compact de nori s-a spart si soarele a aparut in spatele unui nor gigantic, pe care l-a imbracat intr-o aureola de raze. In loc sa se opreasca, asa cum se intampla de obicei noaptea, vantul a crescut din nou imediat ce s-a facut intuneric, accentuand frigul. Continuam sa prind ciortani, furtuna ii punea in miscare. Fata de nadirea din primele zile, acum evitam sa pun monturile pe aceleasi locuri, le plimbam pe o suprafata mai larga, scotandu-le in exteriorul vechilor zone nadite.

Furtuna la Periprava 8

Pe la 11 noaptea, am avut o trasatura violenta la prima lanseta, plantata la vreo 30m de o baliza Atropa. La inceputului drilului, era imposibil sa iti dai seama de marimea pestelui, datorita distantei si vantului. Toate capturile pareau mari. La mai bine de 200m, elasticitatea firului atenua socurile si nu simteai decat o miscare lenta. Vantul lateral forma un curent si tu trageai de peste impotriva curentului, ceea ce il facea si mai greu. Cand recuperai, crapul devenea rocker, scutura din cap si se facea tot mai mic. La mal, ajungea un ciortan. Acum, insa, pestele continua sa para greu si m-am gandit ca e unul dintre exemplarele de 14kg. S-a dus pana la bordura de stuf din stanga pontonului, unde am tras de el cu putere, fara sa-mi pese ca l-as putea pierde. Din momentul in care l-am fortat, a inceput o lupta violenta, cu firul lansetei trecand prin inele inainte si inapoi, ca un fierastrau. Pestele refuza sa se ridice la suprafata si, cu toate ca apa era limpede, nu reuseam sa-l vad in lumina lanternei. Cand a vrut sa intre sub pontonul pe care stateam, am blocat mulineta si am tras de lanseta ca si cum ar fi fost un troliu. Varful lansetei Tribal XS1 Intensity s-a arcuit neverosimil - acum o sa vedem de ce te cheama Intensity, mi-am spus, uitandu-ma la curbura dramatica. Al naibii peste de 14kg, ce forta poate sa aiba! Dar lanseta nu s-a rupt si pestele s-a indepartat de ponton. S-a intors imediat, cautand sa ajunga la piciorul pontonului invelit in scoici care ar fi taiat firul.  Am tras de lanseta cu disperare si iar l-am scos de langa ponton. Cand a venit a treia oara, i-am pus minciogul in fata, ca sa-l sperii si sa-l fac sa se intoarca, dar pestele nu l-a vazut si a intrat cu capul in el.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

5 comentarii Adauga comentariu

Stoica Dragos

9 februarie 2014

Va felicit pentru pasiunea pe care o puneti in articolele dvs ... o reala placere sa le citesti ... tineti-o tot asa ...

Catalin

30 octombrie 2013

Impresionant!! Citind articolul m-am simtit de parca am fost acolo cu voi...de fapt am aceeasi senzatie cand citesc toate articolele d-lui Vlad. Respect maestre!!

Brad

14 octombrie 2013

Felicitari si respect.....pentru capturi,conditiile indurate si felul in care ai reusit sa ne faci sa visam la o partida acolo....

Matei

Foarte frumos scris, parca ar fi o poveste. Felicitari

alin

13 octombrie 2013

Foarte reusit articolul, parca am fost participant la partida de pescuit in timp ce l-am parcurs. Felicitari!

Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma