Boiliesuri "shelf-life"

sticky-baits.jpg Sticky Baits

Sticky Baits este una dintre cele mai respectate firme de nada din Marea Britanie. Firma produce o gama diversificata de boiliesuri si produse complementare si pune la dispozitia pescarilor numeroase ingrediente de calitate pentru boiliesuri. Articolele consultantilor Sticky Baits publicate pe CarpOnline apar cu sprijinul Doctor Fishing, distribuitor Sticky Baits in Romania.

Data: 18 decembrie 2016 0 comentarii

STICKY BAITS KRILL

Articol de Tom Maker. Tom Maker este un pescar englez profesionist. Instructor de pescruit acreditat. Autor a numeroase articole publicate in revistele de specialitate. Consultant Sticky Baits si Fox.

Articol publicat cu sprijinul Doctor Fishing, distribuitor Sticky Baits in Romania.

De-a lungul anilor, boiliesurile shelf-life, adica gata facute, care contin conservant, si-au "castigat" o reputatie nu tocmai buna. (N.trad. Termenul de boiliesuri shelf-life se refera la boiliesurile gata facute care contin diverse tipuri de conservant pentru a putea fi pastrate si expuse in magazine la temperatura camerei; formula shelf-life se traduce literal prin "viata de raft".) Unele boiliesuri shelf-life au intr-adevar un aspect sintetic, sunt foarte tari si deloc atragatoare pentru cumparatori. Am vazut anumite boiliesuri in magazine carora li se potriveste descrierea asta. In trecut, pana sa devin consultant pentru Sticky Baits, am fost intotdeauna adeptul boiliesurilor proaspete, congelate. (N.trad. In Anglia, multe magazine care vand boilies au vitrine frigorifice cu boiliesuri gata facute, in stare congelata; spre deosebire de boiliesurile shelf-life, cele congelate nu contin conservant.) Imi place prospetimea boiliesurilor congelate, in momentul in care se dezgheata. De obicei, boiliesurile sunt moi, ceea ce le face mai usor digerabile pentru peste. Uneori insa mi se intampla sa fac partide lungi, pot ajunge sa stau pe lac si cate cinci zile pe saptamana, ca instructor de pescuit sau pur si simplu pentru partidele mele - si atunci apelez la boiliesuri shelf-life, care sunt mai usor de pastrat pe termen lung, in conditii de pescuit. Boiliesurile fara conservant trebuie uscate ca nu se strice, in timp ce boiliesurile shelf-life au avantajul ca pot fi pastrate in ambalajul de plastic si raman moi.

Boiliesuri_shelf-life_5

Cand am facut cunostinta cu boiliesurile Sticky Baits Krill in format shelf-life, nu mi-a venit sa cred cat de moi si de proaspete puteau fi. Erau ceva mai tari decat un boilies decongelat, dar nu cu mult. Diferenta era nesemnificativa. Nu ma consider un expert in materie de nade; pot sa-mi dau seama, insa, de calitatea unui boilies in functie de pestii pe care ii prind cu el. Initial, cand am inceput sa pescuiesc cu Krill, am folosit boiliesurile proaspete, in versiunea congelata. E un boilies moale si atragator, care e ideal pentru ceea ce ma intereseaza. In acelasi timp, e destul de activ asa ca am stat de vorba cu proprietarul firmei Sticky Baits, care mi-a recomandat - tinand cont de natura ocupatiei mele - sa incerc versiunea shelf-life. Recunosc ca la inceput am fost sceptic, fiind un adept convins al boiliesurilor proaspete congelate. Totusi, neputand avea boiliesuri proaspete in permanenta, datorita serviciului, dupa cum spuneam, m-am gandit ca boiliesurile shelf-life ar putea fi o alternativa. E interesant de vazut ce diferente exista intre versiunea de Krill proaspata si versiunea shelf-life: Sticky Baits foloseste la boiliesurile shelf-life un  conservant de uz alimentar si elimina drojdia din compozitie, pentru ca drojdia este un ingredient activ. In rest, e acelasi mix. Am luat niste boiliesuri shelf-life si m-a surprins cat sunt de moi. Au o coaja suficient de tare ca sa poate fi folosite fara probleme, dar nu sunt nici pe departe la fel de tari ca alte boiliesuri care au conservant.

Boiliesuri_shelf-life_1

La stilul de pescuit pe care il practic in momentul de fata, mi se intampla foarte rar sa folosesc bastonul de nadire, insa boiliesurile de Krill pot fi date perfect cu bastonul. Lucrul care ma interesa cel mai mult era cat de repede se hidrateaza cu apa sau cu alte lichide, pentru ca asta e o calitate utila, pe care o apreciez in cazul boiliesurilor proaspete congelate. Am constatat ca boiliesurile shelf-life sunt realmente solubile (N. trad. Autorul se refera la relativa solubilitate a boiliesurilor fierte, nu la boiliesuri solubile in sensul folosit pe piata din Romania), ceea ce permite o dispersie rapida a atractantilor. Am pus un kilogram de boiliesuri shelf-life intr-o galeata cu apa si le-am lasat peste noapte. Le-am verificat a doua zi dimineata. Cand am dat capacul galetii la o parte, apa se colorase in rosu. Perfect.

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

Postarea unui mesaj inseamna acceptarea tacita a continutului acestui Regulament. Sunteti responsabili pentru continutul mesajelor pe care le postati. Mesajele pot fi moderate. Orice abatere de la Regulament va duce la stergerea sau modificarea mesajului postat. Mesajele vor fi publicate doar dupa aprobare.

0 comentarii Adauga comentariu
Magazin Pescuit MarelePescar Lacul Varlaam Baitshop 3 Lacul Paulesti Lacul Horgesti Okuma